Content marketing jest istotną częścią SEO oraz pozycjonowania, bez którego niemożliwe byłoby wypozycjonowanie strony www i sklepu internetowego. Strona internetowa, na której nie znajduje się odpowiednia ilość wartościowej treści będzie miała gorszy odbiór nie tylko przez algorytm wyszukiwarki, ale i samych użytkowników. Sama oprawa graficzna bez treści nie sprawi, że użytkownik pozyska ze strony informacje, których poszukiwał. Content marketing jest jednym z czynników rankingowych w SEO, mający wpływ na pozycje strony www w wynikach wyszukiwania. Jest również ważną częścią przekazu marketingowego i ma duży wpływ odbiór strony oraz to czy ostatecznie użytkownik wykona zakładane w planie działania konwersyjne. Dobrze przygotowana strategia content marketingu umożliwia nie tylko wypozycjonowanie strony www na dużą ilość słów kluczowych i zwiększanie ruchu organicznego na witrynę, ale również jest narzędziem marketingowym mającym wpływ na osiąganie założonych celów biznesowych.
Jaki content tworzyć na stronę www?
Na stronę www, a także na sklep internetowy należy tworzyć content z zachowaniem odpowiedniej ilości znaków. Oczywiście nie ma tu reguły, która mówi o dokładnej długości tekstu. Wpis jednocześnie nie może być za długi i przypominać niekończącej się opowieści, która zniechęci użytkownika. Nie powinien też być za krótki i pełen niedomówień. Każdy tekst na stronę internetową powinien mieć charakter typowo marketingowy z elementami storytellingu, poradnika czy rozważania nad określonym tematem. Czyli jeśli przykładowo mamy stronę, która oferuje projekty i druk wizytówek, to warto w tekście skupić nie tylko na przekazaniu, jakie produkty oferuje firma czy dodać grafikę z realizacji. Warto również poruszyć tematy związane z wizytówkami i tym jak prawidłowo je projektować, jaki papier wybrać do druku, opisać najlepsze projekty wizytówek czy wpisać co ma wpływ na koszt wizytówki. Powinno się tworzyć treści ciekawe zarówno dla odbiorców i wyjaśniające wątpliwości, które jednocześnie będą wartościowe dla wyszukiwarki. Content, który zamieszczany na stronie www powinien być spójny z całą strategią marketingową marki, czyli jeśli pozycjonujemy swoją stronę www na frazy np.: wizytówki na zamówienia lub projektowanie wizytówek, to wpis powinien również dotyczyć tego samego. W przypadku opisów produktów powinny być konkretne i jednocześnie barwne, aby użytkownik był zainteresowany zakupem po ich przeczytaniu.
Jak często dodawać nowy content na stronę www?
W przypadku stron usługowych wpisy powinny być dodawane raz w miesiącu np.: w ilości 2- 4 wpisów w zależności od ich długości. Opisów produktów można dodawać więcej, natomiast wpisów blogowych, powinno dodawać się maksymalnie 2-4 miesięcznie. W przypadku bloga liczy się regularność. Częstotliwość dodawania wpisów ma duży wpływ na pozycje osiągane w wynikach wyszukiwania w Google. Nowe treści na stronie www sprawiają, że zmienia się wartość witryny i należy od nowa ustalić pozycję. Przy częstym dodawaniu wielu wpisów może dojść do sytuacji, w której wypracowane pozycje, zaczną spadać i będziemy musieli poczekać aż wrócą. Ważne jest, aby także zastanowić się czy faktycznie potrzebujemy dobudować lub rozszerzyć treści do danej podstrony. Nie zawsze jest on potrzebny, a dodawanie go na siłę, lub rozwijanie w nieskończoność sprawi, że użytkownik nie znajdzie na naszej stronie tego, czego szuka i stworzymy ścianę tekstu od której pozyskany ruch będzie się odbijał. Finalnie przeładowanie treściami spowoduje, że użytkownik opuści stronę i będzie to pusta odsłona.
Jaki content generuje najbardziej wartościowy ruch?
Wartościowy ruch na stronie www, czy w sklepie internetowym, to taki, który zaowocuje wypełnionym formularzem kontaktowym, zakupem czy rozmową telefoniczną. Nie każdy content jest w stanie wygenerować taki ruch. Wpis, który zamieszczamy na stronie, powinien być powiązany z produktami lub usługami, które prezentujemy i oferujemy na stronie internetowej. Content dający największą konwersję, to taki, który w swojej strukturze znajduje odpowiedź na zadanie pytanie przez osobę poszukującą np.: butów w czerwone kropki czy wierteł do betonu. Jeśli wpis będzie bezpośrednio prowadził do miejsca zakupu, to możliwe jest pozyskanie nowego klienta, dlatego treść powinna być skierowana do odpowiedniej grupy docelowej i odpowiadać na ich potrzeby wyrażane w oknie wyszukiwarki.
Jeżeli jeszcze nie wiesz, czy warto zdecydować się na treści content marketingu, nie czekaj. Takie rozwiązania przyniosą Ci więcej konwersji oraz potencjalnych Klientów. Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i zrealizują ją dla Twojego biznesu, co realnie zwiększy Twoją sprzedaż.